Впровадження
елементів
здоров’язберігаючої технології за
методикою
В. П. Базарного вчителем Лоташ О.
А.
З метою збереження
та зміцнення здоров'я учнів у 2-В класі з 2012 року ведеться поетапне впровадження в навчальний процесс елементів
здоров’язберігаючої технології за методикою доктора медичних наук Володимира Пилиповича Базарного. Воно
передбачає: створення здоров’язберігаючого середовища в класі, формування
навичок здорового способу життя, ціннісних орієнтацій на збереження власного
здоров’я.
В даний час в перший клас
приходять діти не тільки зі складними діагнозами по зору, а й з різними
захворюваннями нервової та опорно -рухової систем. Щоб допомогти дітям благополучно
адаптуватися у шкільному середовищі, в класі в якості експерименту ведеться навчання
в русі за методикою В.П. Базарного .
Учитель проводить уроки в режимі «динамічних поз» з використанням конторок В.П. Базарного, висота яких підбирається відповідно до зросту школяра до оптимального рівня , щоб
учень ні в якій мірі не нахилявся при письмі . Розміщується конторка поруч з
партою з боку.
Оптимальний режим
тривалості стояння – сидіння 15-20 хвилин. Педагог стежить за тим, щоб за одним столом
(однієї конторкою) працювали діти з однакового зросту. Якщо за партою сидить одна дитина, то їй надається свобода вибору (сидіти або
стояти). Поступово, як показує досвід, у дітей виникає потреба до все більш
тривалого стояння .
Для розвитку уваги,
зорового сприйняття, пам'яті вчитель використовує у навчальному процесі сенсорні
хрести В.Ф. Базарного. До стелі за допомогою ланцюжків
підвішуються хрести з дерев'яних рейок, на які кріпляться математичні формули, опорні
схеми, словникові слова, предметні або сюжетні малюнки, картки із завданнями. Вони обертаються під впливом циркулюючого
в кабінеті повітря і тим самим привертають до себе увагу дітей .
Вправи з використанням сенсорних хрестів учні виконують у позі вільного стояння (сидіння). Кожна вправа базується на зорово-пошукових
рухах. У процесі такого пошуку діти роблять одночасні рухи головою, очима, руками, тулубом. Практична частина експерименту
показує, що сенсорні тренажі замінюють цілий комплекс вправ ( фізкультхвилинки, вправи, призначені для профілактики
сколіозу, для зміцнення очних м'язів).
Для боротьби з навчальної втомою учнів, активізації
м'язового тонусу моторно-координаторних систем на уроках вчитель проводить за
методикою В.Ф. Базарного вправи на зоровому тренажері за схемою універсальних символів,
зображених на демонстраційному полотні. Учні з піднятою головою «обходять» або «оббігають» поглядом
схеми-траєкторії. Систематичні заняття за цією схемою сприяють зниженню
психічної стомлюваності, надлишкової нервової збудливості, тренуванню
м’язів очей.
За методикою професора В.П. Базарного виготовлено і
застосовується в навчальному процесі екологічне полотно, на якому зображений пейзаж. Це полотно використовується у навчанні дітей
початкової школи для оволодіння образним і логічним мисленням, розвитком мовлення. Панно дуже мобільне: за допомогою магнітних картинок чергуються види навчальної діяльності учнів.
Методика Володимира Пилиповича Базарного - це методика екологічного навчання
і виховання в сучасній школі, основні напрями якої: формування розуміння
цінності здоров'я, збереження і корекція здоров'я учнів , створення адаптивного
освітнього середовища для дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар