четвер, 12 червня 2014 р.

Здоров’язберігаючої технології

Впровадження елементів
здоров’язберігаючої технології за методикою
В. П. Базарного вчителем Лоташ О. А.

З метою збереження та зміцнення здоров'я учнів у 2-В класі з 2012 року ведеться поетапне впровадження в навчальний процесс елементів здоров’язберігаючої технології за методикою доктора медичних наук Володимира Пилиповича Базарного. Воно передбачає: створення здоров’язберігаючого середовища в класі, формування навичок здорового способу життя, ціннісних орієнтацій на збереження власного здоров’я.
В даний час в перший клас приходять діти не тільки зі складними діагнозами по зору, а й з різними захворюваннями нервової та опорно -рухової систем. Щоб допомогти дітям благополучно адаптуватися у шкільному середовищі, в класі в якості експерименту ведеться навчання в русі за методикою В.П. Базарного .
Учитель проводить уроки в режимі «динамічних поз» з використанням конторок В.П. Базарного, висота яких підбирається відповідно до зросту школяра до оптимального рівня , щоб учень ні в якій мірі не нахилявся при письмі . Розміщується конторка поруч з партою з боку.
Оптимальний режим тривалості стояння – сидіння 15-20 хвилин. Педагог стежить за тим, щоб за одним столом (однієї конторкою) працювали діти з однакового зросту.  Якщо за партою сидить одна дитина, то їй надається свобода вибору (сидіти або стояти). Поступово, як показує досвід, у дітей виникає потреба до все більш тривалого стояння .
Для розвитку уваги, зорового сприйняття, пам'яті вчитель використовує у навчальному процесі сенсорні хрести В.Ф. Базарного. До стелі за допомогою ланцюжків підвішуються хрести з дерев'яних рейок, на які кріпляться математичні формули, опорні схеми, словникові слова, предметні або сюжетні малюнки, картки із завданнями. Вони обертаються під впливом циркулюючого в кабінеті повітря і тим самим привертають до себе увагу дітей .
Вправи з використанням сенсорних хрестів учні виконують у позі вільного стояння (сидіння). Кожна вправа базується на зорово-пошукових рухах. У процесі такого пошуку діти роблять одночасні рухи головою, очима, руками, тулубом. Практична частина експерименту показує, що сенсорні тренажі замінюють цілий комплекс вправ ( фізкультхвилинки, вправи, призначені для профілактики сколіозу, для зміцнення очних м'язів).
Для боротьби з навчальної втомою учнів, активізації м'язового тонусу моторно-координаторних систем на уроках вчитель проводить за методикою В.Ф. Базарного  вправи на зоровому тренажері за схемою універсальних символів, зображених на демонстраційному полотні. Учні з піднятою головою «обходять» або «оббігають» поглядом схеми-траєкторії. Систематичні заняття за цією схемою сприяють зниженню психічної стомлюваності, надлишкової нервової збудливості, тренуванню м’язів очей.
За методикою професора В.П. Базарного виготовлено і застосовується в навчальному процесі екологічне полотно, на якому зображений пейзаж. Це полотно використовується у навчанні дітей початкової школи для оволодіння образним і логічним мисленням, розвитком мовлення.  Панно дуже мобільне: за допомогою магнітних картинок  чергуються види  навчальної діяльності учнів.
Методика Володимира Пилиповича Базарного - це методика екологічного навчання і виховання в сучасній школі, основні напрями якої: формування розуміння цінності здоров'я, збереження і корекція здоров'я учнів , створення адаптивного освітнього середовища для дітей.






Немає коментарів:

Дописати коментар